Narzędzia dla Twojego biznesu

Już dziś wybierz chociaż jedno z opisanych niżej narzędzi dla swojego biznesu. Listę dobraliśmy tak, aby zaoszczędzić Twój i nasz czas i skupić się na biznesie.

Do narzędzi używanych na co dzień w Dioma podchodzimy ostrożnie. Zanim dana usługa czy program na stałe zagoszczą w naszym zbiorze muszą przejść fazę testową, która dogłębnie sprawdza użyteczność wprowadzanej zmiany.

Nie polecamy podejścia na hurra i wprowadzenia na raz więcej niż 2 usług/programów. Podejdź do tego stopniowo. Sprawdź jak dany element z listy wpływa na Twój biznes. Jeśli wpływ jest pozytywny, to wdrażaj.

Bez zbędnego przeciągania, oto lista:

Strona Internetowa

Hekko – zarówno domeny, jak i hosting zlecamy tej firmie. Przez wiele lat mieliśmy styczność z wieloma hostingami naszych klientów. Nazwa i Home górują liczebnością, ale i wysokimi stawkami. Hekko w stosunku cena/jakość wypada la nas najkorzystniej. Dodatkowo dochodzi też trzymanie ręki na pulsie pod kątem nowinek technologicznych i aktualizacji. Więcej w artykule: Hosting w Hekko

GTmetrix – tym narzędziem sprawdzamy szybkość i optymalizację stron. Do tego narzędzia podchodzimy ostrożnie, bo nie w każdym przypadku mamy możliwość osiągnięcia wysokiej oceny.

Pingdom – to kolejne narzędzie do badania osiągów naszych i nie tylko naszych stron. W tym przypadku mamy większą listę serwerów rozsianych po całym świecie. Dzięki tym lokacjom możemy konkretnie sprawdzić szybkość ładowania strony w danym regionie.

SEOptimer – sprawdź jak Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO. Może znajdziesz coś, co warto poprawić. To narzędzie sprawdza też bezpieczeństwo, użyteczność i szybkość ładowania strony. Tak jak w przypadku innych automatycznych analizatorów podchodź do wyników ostrożnie. To tylko sugestie, a nie wyrocznia.

Instapage – wykorzystaj tę platformę do kampanii marketingowych. Instapage to doskonałe narzędzie do tworzenia tak zwanych landing pages pomagających w sprzedaży konkretnej usługi lub produktu.

Wordpress.org – Tak, polecamy, mimo że produkcyjnie nie używamy tej platformy. Jeśli nie stać Cię na skrojoną na miarę stronę to jest to dobra alternatywa. Zwracamy jednak uwagę na częste luki bezpieczeństwa i problemy z optymalizacją. Zadbaj o aktualizacje i instalację odpowiednich wtyczek.

Organizacja i zarządzanie czasem

Trello – bez tego narzędzia nasza praca wyglądałaby zupełnie inaczej. Po wdrożeniu Trello, które pomaga nam w pracy nad projektami, na zasadach kanban produktywność wzrosła o 30-40%.

Pomodoro – aplikacja pozwalająca skupić się na jednym zadaniu przez 25 min, odpocząć 3-5 min, przejść do kolejnego zadania i po 4 takich cyklach zrobić dłuższą przerwę 30-45 min. Wykonaj dzięki temu narzędziu najważniejsze zadania danego dnia w skupieniu i bez zbędnych rozpraszaczy.

Księgowość

Papierologia, podatki, ZUSy i inne nudne i frustrujące czynności zabierają przedsiębiorcom sporo czasu każdego miesiąca a czasem i dnia. Zlećmy to profesjonalistom i miejmy, chociaż część spraw z głowy.

iFirma – Jeśli posiadasz nieskomplikowaną działalność gospodarczą i chcesz zautomatyzować sporo zadań związanych z księgowością, zarządzać wszystkim z jednego panelu i mieć podstawowe statystyki finansów swojego biznesu to jest to usługa dla Ciebie.

JB Solutions – Dla nieco bardziej skomplikowanych przypadków, w tym spółek (iFirma na razie spółek nie obsługuje) polecamy tych ekspertów. JB Solutions podchodzi do księgowości i finansów firm kompleksowo. Dodatkowo oferują księgowości oraz kadry i płace w UK.

Komunikacja

Bądź tam, gdzie Twoi klienci. Wybierz konkretne kanały komunikacji i bądź na nich dostępny. Jeśli to telefon to odbieraj/oddzwaniaj, jeśli to czat na stronie to zadbaj o to, żeby ktoś go obsługiwał w godzinach pracy.

Smartsupp lub Livechat – Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, to ktoś z obsługi stara się być wsparciem dla klienta, gdy klient tego potrzebuje tak? Dokładnie to samo możesz teraz zrobić na stronie internetowej. Bądź pomocny dla użytkowników Twojej strony. Napisz do nich, gdy widzisz, że zbyt długo analizują ofertę. Może mają z czymś problem. Więcej informacji znajdziesz w artykule o czacie wbudowanym w stronę internetową.

CallPage – z punktu widzenia użytkownika, to Ty możesz do niego oddzwonić. Nie będzie musiał czekać na linii na jednego z Twoich telefonicznych agentów. Tak samo, jak w przypadku czatu w żaden sposób nie marnujesz, ani swojego czasu, ani czasu potencjalnego klienta. Dodatkowo masz pełen monitoring i nagrania rozmów za niewygórowaną cenę.

Messenger – Skoro Twój klient jest na Facebooku, to komunikuj się tam z nim używając Messengera!

Whatsapp – To samo dotyczy Whatsappa, który rośnie w siłę na polskim rynku.

GaduGadu – to już nie te lata – daruj sobie.

Zoom – Jeśli chcesz porozmawiać z kilkoma osobami z na raz i omówić projekt to jest to wprost idealne narzędzie. Wszyscy się widza, słyszą i można współdzielić pulpit.

Skype – po co skoro jest Zoom i wiele innych bardziej przyjaznych użytkownikowi komunikatorów?

Halonet – zdarza się, że jesteś poza biurem a klienci często wolą zadzwonić na stacjonarny numer. Przy wyjazdach zagranicznych tego typu aplikacja jest nieocenioną pomocą. Potencjalny klient ponosi koszt rozmowy, tak jakby dzwonił na numer stacjonarny. Ty możesz być w dowolnym miejscu na Ziemi z dostępem do internetu. W drugą stronę zaletą jest to, że tanim kosztem dodzwonisz się z zagranicy do banku, urzędu i pracowników. Więcej o numerze stacjonarnym on-line przeczytasz w naszym artykule.

GetResponse – Tak! Newsletter to forma komunikacji z klientem. Zbieraj adresy e-mail, pisz artykuły, e-booki i raporty i dziel się tym ze swoimi klientami. Rób to regularnie, żeby o Tobie i Twoim biznesie nie zapomnieli. Tańszą alternatywą z mniejszym zaufaniem usługodawców pocztowych (spam) jest MailChimp. Przeczytaj też jak wysyłać tysiące maili do swoich klientów.

ClickMeeting – po co mówić do jednego klienta skoro można do 1000? Taką możliwość daje Ci webinar. Zorganizuj webinar i zaproś do 5000 (więcej też się da) osób, żeby wysłuchali, co masz do powiedzenia. Poczytaj więcej o tym narzędziu do webinarów dla Twojego biznesu.

Dokumenty, specyfikacje i kalkulacje

Google Drive – Specyfikacje ustalamy w Google Docs wspólnie z klientem w jednym dokumencie, komentując, zmieniając I negocjując. Coś, co przez maile zajęłoby 10x więcej czasu. Wszelkie kalkulacje firmowe robimy w Google Sheets. Slajdów nie używamy, ale może Tobie się przydadzą.

Dropbox – Podobnie jak Google Drive jest to taki dysk w chmurze. Przydaje się do wymiany sporych plików z klientami, trzymania niektórych kopii zapasowych lub zespołowej edycji dokumentów MS Office.

Wiedza

Biznes online wymaga ciągłego „trzymania ręki na pulsie”. Poniżej znajdziesz listę źródeł

Helion – coś z naszej dziedziny. Książki informatyczne polskich autorów i tłumaczenia zagranicznych. Jeśli jesteś programistą, to polecamy skupić się na tych polskich a tłumaczenia sobie darować, podszkolić język i czytać w oryginale.

OnePress – dla każdego typu biznesu i rozwoju osobistego. Przeczytaliśmy już sporo książek tego wydawnictwa. Powstanie osobna lista, ale już teraz wejdź na stronę, przejrzyj listę bestsellerów i wybierz coś dla siebie.

Amazon – najłatwiejsza forma zamówienia książek anglojęzycznych. Polecamy też e-booki konsumowane na czytniku. Tym sposobem możesz mieć całą swoją bibliotekę przy sobie.

Lynda – odkąd Lynda przeszła na formę rozliczeń abonamentowych dostaliśmy dość tani dostęp do profesjonalnie nagranych kursów, podzielonych na najważniejsze kategorie dla każdego typu biznesu.

Udemy – w porównaniu z Lynda.com jest tu model idący bardziej na ilość niż na jakość, ale mimo wszystko można tu znaleźć perełki.

YouTube – to od Ciebie zależy, co tu znajdziesz. Niektórzy znajdą mało inteligentne filmiki, inni sporo darmowej wiedzy.

Statystyki

Google Analytics – statystyczny kombajn dla Twojej strony internetowej. Bez odpowiedniego przeszkolenia z używania tego narzędzia wyciągniesz tylko podstawowe statystyki. Zagłębiając się bardziej uzyskasz szczegółowe informacje o ruchu na Twojej stronie.

Brand24 – perełka w tym zestawieniu. Jeśli nie wiesz kim jest Michał Sadowski i dlaczego warto jeść kebaby to poznaj, chociaż stworzone przez niego narzędzie do monitoringu internetu. Sprawdź gdzie piszą o Twojej marce i reaguj natychmiastowo na pochwały i kryzysy. Jest to również doskonałe narzędzie do wyszukiwania potencjalnych klientów. Z naszym linkiem otrzymasz 30-dniowy okres testowy i 10% zniżki.

Języki

MyEnglishStory – ucz się języka od native speakera. Doprowadź swoje możliwości konwersacji po angielsku do perfekcji. Daje to wiele możliwości. Choćby swobodny dostęp do wspomnianych wyżej źródeł wiedzy.

TalkToMeInKorean – nie samym angielskim Dioma żyje. Jeśli interesuje Cię podbój Azji, to może warto zacząć od Korei Południowej?

Google Translate – wspomagaj się tym narzędziem, ale nie polegaj na nim w 100%. Jest lepiej niż kilka lat temu, ale nadal zdarzają się językowe wpadki.

DeepL – momentami dużo lepsze narzędzie od Google Translate. Chwalone przez portale technologiczne. Warto sprawdzić i wspomóc się przy tłumaczeniach.

Turbo Tłumaczenia – sama nazwa wyjaśnia tę usługę w 100%. Szybka wycena, płatność i tłumaczenie.

Turbo Korekty – czasem warto oddać dłuższy tekst specjalistom od recenzji i korekty. Tak jak w przypadku Turbo Tłumaczeń jest to niesamowicie łatwe w obsłudze narzędzie.