Ile kosztuje strona internetowa?

Jest to bez wątpienia najczęściej zadawane pytanie przez naszych klientów. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ większość firm skrzętnie ukrywa swoje stawki, ale i sam proces wyceny.

Sztywnej ceny żadna z poważnych firm nie podaje, ponieważ na wycenę składa się zbyt wiele czynników. Porównując złożoność wyceny strony internetowej do zakupu samochodu można by zapytać - Ile kosztuje samochód? Strona internetowa może Cię kosztować mniej, niż 3000 zł lub nawet więcej, niż 60 000 zł. To spory rozstrzał dlatego przyjrzyjmy się temu co składa się na ten koszt.

Ile kosztuje domena i serwer?

Domena to adres, pod którym znajduje się strona, a serwer to w uproszczeniu miejsce na pliki tej strony (zdjęcia, dokumenty, baza danych z treściami, poczta elektroniczna itd.).
Domena i serwer dla stron firmowych to zazwyczaj koszt roczny w przedziale 250-350 zł.

Czy potrzebujesz logo?

Jeśli Twoja firma posiada logo to świetnie, jeśli nie to na początek rozwijania biznesu nie jest to koszt pierwszej potrzeby. Jego wycena przebiega też nieco inaczej, niż wycena strony internetowej. Pamiętaj, że logo to nie marka. Marka to obietnica, którą dajesz klientowi.

Cel powstania strony internetowej

Skoro nie logo to ustalmy cel powstania Twojej strony.
Czasem w ogóle nie potrzeba strony internetowej. Część mikro biznesów swoje pierwsze kroki stawia na platformach społecznościowych albo e-commerce jak Allegro. Jeśli tam Ci się nie uda to może nie warto budować strony. Może zamiast strony wystarczy Ci tzw. strona lądowania (landing page)?

Co, jeśli prowadzisz np. klinikę medyczną lub kancelarię?
Nie wypada nie posiadać strony prawda? No i adres e-mail z końcówką @onet.pl czy @o2.pl też nie wzbudza zaufania.

Zwiększenie sprzedaży na stronie internetowej

W tym wypadku skuteczne opisy ofertowe są tak samo ważne, jak intuicyjny interfejs. Gdy mamy do czynienia z użytkownikami podejmującymi decyzje zakupowe w pierwszych kilku sekundach każdy najdrobniejszy element strony ma znaczenie. W pewnym momencie będziesz też testować czy przycisk z napisem „kup teraz” jest lepszy od „zamów teraz”. Sukces stron sprzedażowych to testy, testy i jeszcze raz testy.

Pozyskanie adresów e-mail

Istnieją strony, które chcą najpierw zbudować społeczność, pozyskać kontakty, a następnie całej tej grupie zaproponować swój produkt, kurs, usługę itd. W tym przypadku skupiamy się bardziej na sekcji wiedzy dla potencjalnego klienta, przystępnej prezentacji artykułów i zachęcaniu do zapisu na newsletter. Przy okazji sprawdź jak wysyłać masową korespondencję email.

Pokazanie pozycji eksperta

Wyobraź sobie, że istnieją firmy z bazą klientów i renomą, które nie potrzebują strony internetowej do pozyskiwania nowych klientów. Takie firmy skupią się na celu prezentacyjnym. Profesjonalne zdjęcia zespołu, siedziby, opisy edukacji i doświadczenia, artykuły eksperckie dla branży i prezentacja generowanych raportów.

Szkolenia przez stronę internetową

Na tego typu stronie pokazujemy Ciebie lub Twój zespół w roli ekspertów i budujemy sekcję z dostępem do materiałów edukacyjnych, testów, webinarów, kursów wideo, a nawet kursów stacjonarnych. Strona skupiająca się na kursach i szkoleniach powinna być zarówna mocna w sprzedaży, jak i w wygodzie użytkowania. Sprawdź jak zbudować własną platformę do kursów, jeśli taki jest cel budowy Twojej strony.

Strona internetowa jako aplikacja

Jest to najbardziej złożony typ strony. Są to wszelkiego rodzaju usługi, z których korzystamy online. Przykładem mogą być Dropbox, MailerLite, Trello, ClickMeeting. Tego typu aplikacje posiadają zazwyczaj jedno główne zadanie, jeden główny cel, ale nad ich tworzeniem pracują nieustannie zespoły programistów. Google również jest taką aplikacją. Jej celem jest dostarczenie idealnych wyników wyszukiwania (z Twojego punktu widzenia) i dotarcie z reklamami do idealnego odbiorcy (z punktu widzenia Google). W wypadku aplikacji internetowych najpierw tworzymy ogólną specyfikację i na jej postawie określamy finalny koszt.

Co jeszcze wpływa na koszt strony internetowej?

Sprawdźmy jakie elementy zwiększają koszt stworzenia strony internetowej.

Płatności online

Podpięcie płatności pod stronę internetową nie jest zbyt problematyczne, ale obsługa walut, generowanie faktur, statusy zamówień, obsługa dostaw itd. Tworzą cały ekosystem e-commerce.
To z kolei wymaga od firmy tworzącej stronę wzięcia większej odpowiedzialności za projektowany system. Firmy obsługujące płatności elektroniczne zazwyczaj pobierają od 1-3% od transakcji.

Blog

Blog to swego rodzaju strona w stronie. Niektórym typom działalności wystarczy sam blog, a jeszcze inne traktują go jako dodatek zwiększający ruch na stronie i przekształcający czytelników w klientów.

Wiele języków

Strony wielojęzykowe wymagają specyficznego podejścia. Nie zawsze wystarcza przetłumaczenie samych treści. Czasem dochodzi obsługa walut, wzięcie pod uwagę różnych kultur czy przepisów prawa w innych krajach.

Wyszukiwarka i filtrowanie

Oczywiście wszystko zależy od tego, co taka wyszukiwarka miałaby przeszukiwać i ile posiada opcji filtrowania. Zazwyczaj są to jednak skomplikowane algorytmy wymagające wiele pracy i testów. Sprawdź jakie są zalety posiadania wyszukiwarki na stronie internetowej.

Kalkulatory i generatory

Firmy budowlane, ubezpieczeniowe, czy z branży nieruchomości często wspomagają się kalkulatorami lub generatorami kalkulacji dla klientów. Budując kalkulator często posługujemy się integracją z zewnętrznymi wyszukiwarkami (np. kredytów) lub wdrażamy metody obliczeniowe i instrukcje dostarczone przez klienta.

Integracje z zewnętrznymi usługami

Najprostszym przykładem jest integracja z usługą wysyłania newslettera. Użytkownik zapisuje się na newsletter przez stronę, a jego e-mail trafia do bazy kontaktów w zewnętrznym narzędziu (np. MailerLite). Istnieją jednak bardziej skomplikowane integracje jak generowanie listów przewozowych dla przesyłek, bramki płatności połączone z automatycznymi fakturami, przydzielanie zadań lub dowolna inna automatyzacja procesów biznesowych w firmie. Często bywa też tak, że zewnętrzne usługi posiadają abonament miesięczny, co również może wpłynąć na całkowity koszt utrzymania strony.

Obsługa prawna

W przypadku aplikacji internetowych i sklepów internetowych niezbędny będzie regulamin. Jeśli przetwarzamy dane użytkowników (np. z formularza) lub strona używa plików cookies (ciasteczka) to będziemy potrzebować politykę prywatności.

Copywriting tekstów ofertowych i bloga

Sama dobrze zaprojektowana strona nie osiągnie pełnej skuteczności sprzedaży lub realizacji innego celu bez dobrych tekstów. W pierwszej wersji możesz posłużyć się tekstami napisanymi własnoręcznie lub przez pracowników, ale docelowo możesz zlecić to profesjonalistom.

Zdjęcia i filmy

Dobre teksty działają dokładnie tak samo, jak dobre zdjęcia czy filmy. Coraz rzadziej dobrze sprawdzają się zdjęcia zakupione w popularnych bankach zdjęć (np. shutterstock). Twoi potencjalni klienci bardziej docenią unikalne zdjęcia bez sztucznych uśmiechów jak z reklamy pasty do zębów. Zadbaj przede wszystkim o dobre zdjęcia zespołu. Ważne, żeby były w tym samym stylu, z jednej sesji, a nie każdy z innej beczki. Coraz częściej pojawiają się też filmy pokazujące cel powstania firmy lub wyjaśniające działanie produktu, lub usługi.

Teraz już wiesz jakie czynniki wpływają na całkowity koszt strony internetowej. Zależy nam na tym, aby ten koszt był jak najbardziej przejrzysty dla Ciebie.

Jak rozliczamy projekty

Od lat stosujemy sprawdzony sposób. Po podpisaniu umowy, rozpisaniu specyfikacji i stworzeniu projektu graficznego pobieramy pierwszą transzę i po zakończeniu projektu drugą. Jeśli projekt jest znacznie większy, to rozbijamy płatność na więcej etapów.

 

Napisz do nas, aby uzyskać indywidualną wycenę Twojej nowej strony internetowej.

Wyślij zapytanie

Jak rozliczamy projekty
Od lat stosujemy sprawdzony sposób. Po podpisaniu umowy, rozpisaniu specyfikacji i stworzeniu projektu graficznego pobieramy pierwszą transzę i po zakończeniu projektu drugą. Jeśli projekt jest znacznie większy, to rozbijamy płatność na więcej etapów.