
Numer stacjonarny online
Kiedy odwiedzasz ten blog czy stronę firmową, możesz być w dowolnym miejscu na świecie. Nie ma znaczenia, czy jesteś moim klientem w Polsce, Malezji czy Paragwaju. Ma natomiast znaczenie to, w jaki sposób się komunikujemy.
Jak się komunikować?
Czy to w Malezji, czy w Polsce — zawsze któryś z klientów jest dalej lub bliżej. Dostępność jest tu kluczowa, dlatego skrupulatnie dobieram niezawodne rozwiązania ułatwiające komunikację. Ponad 90% spraw można załatwić mailowo lub przy pomocy aplikacji do zarządzania projektem (np. Trello). Jest to wręcz wskazane przy opracowywaniu specyfikacji i funkcjonalności stron internetowych, aplikacji webowych czy projektów graficznych. Jednak te 10% przypadków warto omówić telefonicznie lub przez odpowiednią aplikację VoIP.
Aplikacje VoIP
Nie ma aplikacji idealnych. Próbowałem wielu rozwiązań i tylko z kilku nadal korzystam. Mam domyślnie zainstalowany Skype, który nie jest moją ulubioną aplikacją. Ostatnio króluje u mnie Messenger, zwłaszcza do rozmów z polskimi klientami. Sporadycznie zdarza mi się też korzystać z WhatsApp. W wypadku tej ostatniej aplikacji dochodzi czynnik społeczno-geograficzny. W Malezji i sporej części Azji chętniej korzysta się z WhatsApp niż z Messengera.
Posiadam zatem już trzy aplikacje do komunikacji głosowo-tekstowej, kierowane do trzech różnych grup klientów.
Solidna firma z numerem stacjonarnym
Oprócz aplikacji pojawia się jeszcze kwestia rozmów telefonicznych i to najlepiej z numerów stacjonarnych. Wielu przedsiębiorców jest zdania, że taki numer oznacza coś wiarygodnego. Zdarza się, że to nie portfolio, opinie klientów czy budowanie dużych aplikacji webowych ma znaczenie, skoro brakuje numeru stacjonarnego. Uważa się takie przedsiębiorstwo za „firmę-krzak”. Wychodząc naprzeciw klientom mniej zaznajomionym z tajnikami Internetu i aplikacji, postanowiłem poszukać rozwiązania problemu numerów stacjonarnych.
Numer stacjonarny za granicą
Piszę o tym, ponieważ bardzo możliwe, że jesteś w podobnej sytuacji, drogi czytelniku. Przebywasz gdzieś za granicą, chcesz być pod telefonem, załatwić coś telefonicznie w polskim urzędzie (zdarza się, że jego pracownicy chcą oddzwonić) lub czeka Cię kilkadziesiąt minut rozmowy na infolinii z pracownikiem banku.
Właśnie po jednej z takich niemiłosiernie długich „rozmów” z bankiem, która znacząco wpłynęła na mój stan rachunku telefonu komórkowego, postanowiłem poszukać czegoś lepszego. Oferta Skype w tym przypadku nie spotkała się z moim zainteresowaniem, ponieważ ich aplikacja jest bardzo zasobożerna, a abonament dość wysoki i to bez usługi prepaid w przypadku utrzymania numeru.
Halonet na ratunek
Niesłychanie pomocna w tej sytuacji okazała się firma Halonet, która oferuje polskie numery stacjonarne z możliwością doładowania konta. Wybrałem więc interesujący mnie region (w tym wypadku Gdańsk), następnie jeden z proponowanych numerów i po pozytywnej weryfikacji mogłem bez przeszkód dzwonić do Polski. Zdziwienie klientów po zadzwonieniu z numeru stacjonarnego zza granicy było całkiem szczere (chociaż wyrazu twarzy niestety nie widziałem).
Korzystanie z tego typu połączeń wymaga oczywiście odpowiedniej aplikacji lub telefonu IP podpiętego do Internetu. Na laptopie sprawdza się aplikacja Zopim, a na smartfonie CsipSimple. Polecam założyć sobie taki numer, nawet jeśli podróżujesz w granicach Polski. Nie będziesz musiał tracić czas na przekierowania numerów.